Administration of project spaces

Users and project space admins can access the administration page of their project spaces. Project space admins can use the administration page for

  • adding or removing users from project spaces,
  • activating or deactivating the individual IT-services of the Projektablage,
  • resetting the passwords of members of project spaces.

Information for project space administrators

Working with the administration page

  • Start page

    After logging in to the administration page, you will see a start page with links to the possible actions:

    Die Startseite der Projektadministration zeigt die möglichen Aktionen an Die Startseite der Projektadministration zeigt die möglichen Aktionen an Die Startseite der Projektadministration zeigt die möglichen Aktionen an

    A list of the project spaces in which you are involved can be found on the left-hand side of the screen. Alternatively, such a list can be called up via the item ‘Übersicht über Ihre Projekte’ on the start page. At this point, the projects for which you possess administration privileges are marked by the appendix ‘(admin)’.

    Die Liste der Projekte zeigt an, in welchen Projekten man Administrationsrechte hat Die Liste der Projekte zeigt an, in welchen Projekten man Administrationsrechte hat Die Liste der Projekte zeigt an, in welchen Projekten man Administrationsrechte hat
  • Detailed view of a project space

    If you select one of the project spaces you will be taken to a page displaying its details. There administrators can activate the individual IT-services for the project space and set the permissions of its members.

    Auf der Seite eines Projekts kann eine projektverantwortliche Person die Teildienste und Nutzer des jeweiligen Projekts verwalten Auf der Seite eines Projekts kann eine projektverantwortliche Person die Teildienste und Nutzer des jeweiligen Projekts verwalten Auf der Seite eines Projekts kann eine projektverantwortliche Person die Teildienste und Nutzer des jeweiligen Projekts verwalten

    In the example project ‘luis-test-project2’ (as shown above), two distinct IT-services are activated, namely Overleaf and Seafile. By the setting of the permissions, the only administrator for the project (testadmin@luis.uni-hannover.de) currently does not have access to these two services. However, the user testnutzer@luis.uni-hannover.de does have read and write access ('lesen und schreiben') to both Overleaf and Seafile.

    Non-administrative users, on the other hand, can only see a brief overview of the services and the other users in the project space (as shown below).

    Normale Nutzer sehen eine Übersicht über die Nutzer und Dienste Normale Nutzer sehen eine Übersicht über die Nutzer und Dienste Normale Nutzer sehen eine Übersicht über die Nutzer und Dienste
  • Adding users

    In order to add a new user to a project space, the email address is entered in one of the ‘Neuer Benutzer’ fields. In addition, the new user's permissions for the various IT-services can be set.

    Neue Nutzer werden per E-Mail-Adresse einem Projekt hinzugefügt Neue Nutzer werden per E-Mail-Adresse einem Projekt hinzugefügt Neue Nutzer werden per E-Mail-Adresse einem Projekt hinzugefügt

    Changes must be confirmed by clicking on the button ‘Änderungen übernehmen’ below the table, followed by a final confirmation by clicking ‘OK’.

  • Removing users

    Users can be removed from a project space by clicking on the link "Nutzer aus Projekt löschen" directly below the users email address.

    Unterhalb der E-Mail-Adresse eines Nutzers kann dieser aus dem Projekt entfernt werden Unterhalb der E-Mail-Adresse eines Nutzers kann dieser aus dem Projekt entfernt werden Unterhalb der E-Mail-Adresse eines Nutzers kann dieser aus dem Projekt entfernt werden
  • Activating or deactivating individual IT-services

    By ticking the corresponding box above the table, the individual IT-services can be activated individually in the project space. A new column then appears in the table, which allows setting the permissions of the individual users.

    Die Teildienste können über das Setzen des entsprechenden Häkchens aktiviert werden Die Teildienste können über das Setzen des entsprechenden Häkchens aktiviert werden Die Teildienste können über das Setzen des entsprechenden Häkchens aktiviert werden

    To be able to deactivate an IT-service again, the access rights of all users must first be set to ‘kein Zugriff’.

    Changes must be confirmed by clicking on the ‘Änderungen übernehmen’ button, followed by a final click on ‘OK‘.

  • Resetting a user's password

    The password of a member can be reset via the corresponding link ('Passwort zurücksetzen') below the email address. The person will then receive an email with a link that can be used to reset the password.

    Unterhalb der E-Mail-Adresse eines Nutzers kann das Passwort zurückgesetzt werden Unterhalb der E-Mail-Adresse eines Nutzers kann das Passwort zurückgesetzt werden Unterhalb der E-Mail-Adresse eines Nutzers kann das Passwort zurückgesetzt werden
  • Setting the expiration date

    The expiration date of a project space can be set by entering a new date in the corresponding field ‘Projektdetails ändern’ above the table. The new expiration date must be confirmed by clicking on ‘Projekt verlängern’.

    Das neue Ablaufdatum wird in das entsprechende Feld eingetragen Das neue Ablaufdatum wird in das entsprechende Feld eingetragen Das neue Ablaufdatum wird in das entsprechende Feld eingetragen

    In order to deactivate a project space ahead of its expiration date, the date can be set to an earlier point in time (e.g. the current day). After expiration, the project space automatically becomes inactive.

Contact

Hotline IT-Service-Desk
Office hours
Der IT-Service-Desk des LUIS ist von Mo – Fr in der Zeit von 08 – 17 Uhr telefonisch erreichbar.
Hotline IT-Service-Desk
Office hours
Der IT-Service-Desk des LUIS ist von Mo – Fr in der Zeit von 08 – 17 Uhr telefonisch erreichbar.